Kisah Nabai Daud AS

Kisah Nabai Daud AS - Dawud dikenali sebagai utusan Allah yang diberkati '' suara emas '', yang merupakan suara yang sangat merdu, dan tidak ada yang dapat menandingi. Diturunkan kepadanya kitab mazmur, kitab adalah koleksi tabir, adegan dan petikan yang mengandungi tasbih dan pujian kepada Allah. Di dalam kitab Mazmur juga memberitahu cerita-cerita tentang umat terdahulu, berita tentang kedatangan Nabi, termasuk berita kedatangan Nabi Muhammad.

Dawud dalam agama Yahudi dan Kristian (Kristian) yang dikenali dengan nama Daud, raja kedua selepas Saul adalah seperti yang dinyatakan di atas yang paling terkenal dalam kerajaan Israel. Apabila memulakan, David dan kedua saudaranya untuk melawan Goliath angkatan Palestin yang menyerang Bani Israel. Selepas mengalahkan Goliat, Daud mengambil oleh Raja Saul dengan anak perempuannya Mikyal.

Mikyal sangat setia kepada Dawud, yang dinobatkan raja bani Israel ketika mereka berusia di bawah 30 tahun. Selepas menjadi raja, Dawud kemudian membuat Jerusalem (Jerusalem) sebagai ibu negara kerajaannya. Pada usia 40 tahun, Dawud menerima nubuatan. Allah SWT. Mazmur dan memberikan kepadanya beberapa keajaiban.



Satu keajaiban yang Tuhan berikan Dawud seperti yang dinyatakan di atas adalah suara yang sangat merdu, membantutkan Hill dan besi cair. Jika Dawud melaungkan kitab-kitab, sebagai contoh, orang-orang yang mendengar terkesima dibuat, orang yang sakit menjadi sembuh. Jin dan Manusia dan burung-burung berkumpul berdekatan untuk mendengar melaungkan kitab yang mengandungi Firman Allah. Begitu juga, tenang angin, gunung, burung ikut bertasbih memuji kebesaran Allah SWT.

Phoenix, sebagai contoh, apabila Dawud besi memegang, kemudian besi ke dalam perisian, seperti kertas, dan boleh digunakan sebagai pelbagai keperluan hidup tanpa perlu dibakar pertama oleh api dan tidak mendapat dalam tempa seperti adat tukang besi sebagai ia kelihatan sekarang.

Allah berfirman: '' Dan sesungguhnya Kami berikan kepada Daud kurnia dari Kami. (Kami berfirman): Hai gunung-gunung dan burung-burung, bertasbihlah berulang kali dengan Daud dan Kami telah melunakkan besi untuknya. (Yaitu) make perisai, besar dan mengukur bakul, dan beramal soleh. Sesungguhnya saya dapat melihat apa yang kamu lakukan. '' (. QS Al-Saba ': 10-11).

FAST PROPHET DAVID

Dawud adalah seorang nabi yang amalan solat dan puasa mengasihi Allah, ini adalah demikian kerana kehebatannya Nabi Muhammad kepada para sahabatnya. Sebagaimana yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Amr: '' Nabi berkata kepada saya: Saya mendengar bahawa anda sentiasa terjaga pada waktu malam (tempat beribadat) dan berpuasa di siang hari? ''

'' Ya, wahai Rasulullah, '' jawabku. Nabi bersabda: puasa dan makan, solat anda dan pergi untuk tidur! Kerana badan anda mempunyai hak ke atas kamu dan tetamu anda juga mempunyai hak ke atas kamu. Cukup untuk berpuasa tiga hari setiap bulan. ''

Abdullah berkata: '' Saya terselamat. '' Beliau juga menegaskan sekali lagi, dan akhirnya saya berikan sebab: '' Wahai Rasulullah, saya amat melakukannya. '' Beliau kemudiannya menasihatkan: '' Baiklah, berpuasa tiga hari setiap minggu. '' Abdullah lagi mengulas: '' Saya akan terus hidup. ''

Tetapi beliau menegaskan anyway. Saya berpendapat, '' Ya Rasulullah, saya masih bersedia. '' Allah kemudian memberi amaran dengan kuat: '' Kemudian cepat seperti puasa Nabi Daud dan melakukan lebih banyak daripada mereka, '' katanya. '' Wahai Rasulullah, berapa cepat ia David? '' Saya bertanya, '' Beliau adalah hari berpuasa, sehari tidak, '' Rasulullah saw. (Riwayat Ahmad dan lain-lain).

Dalam editorial lain, Abdullah bin Amr meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: 'Puasa adalah lebih disukai oleh Allah adalah puasa Daud, dan solat yang paling disukai